GRATIS MINDFULNESSÖVNINGAR

Andningsankaret

3 minuter

Här & Nu

5 minuter

Andningsankaret

5 minuter

Kroppsskanning

10 minuter


3 tips för att lyckas med din mindfulnessrutin



1. DIN tid

Välj en tid på dygnet som passar bra för dig, det blir enklare att få till en meditationsrutin om du upprepar din meditation på samma tid varje dag. Även om du mediterar 5-10 minuter så ger det effekt. När passar det dig bäst?



2. DIN plats

Skapa en inbjudande plats där du utför din meditation. en mysig hörna med tända ljus eller ute i gräset eller på en klippa. Fundera på vart just Du finner ett lugn. Det här är Din stund. Var finns en bra plats för meditation?



3. DIN position

För att få ut det mesta av din meditation är det viktigt att sitta eller ligga bekvämt. Hur kan du göra det bekämt när du mediterar? Kanske en liten kudde att sitta på eller i ryggen?




Framkanten av tekniken och forskningen förstår värdet av att man behöver tekniker som Mindfulness för att kunna prestera på toppnivå, därför samarbetar AIU Nordic AB, aiutvecklarna.se och balanseralivet.se  


https://www.aiutvecklarna.se – lär Er att komma igång med Ert AI projekt.

https://www.vrutvecklarna.se – Hur fungerar AI med VR och AR.

https://www.projectdirect.se – Vilka projekt pågår lokalt och WW just nu och det kommande åren framåt.