Öka ditt välbefinnande - minska din stress och fyll på med energi

MINDFULNESS FÖR FOKUS OCH ENERGI

Forskning visar att det här webbaserade kortprogrammet kan minska stress. Endast 10 minuters träning om dagen gör skillnad.


Kursen är ett sätt att prova på ett antal korta övningar för att du skall få erfarenhet av vad mindfulness är och kan ge. Forskning visar att även kortvarig träning i mindfulness ökar förmågan att fokusera och att fatta beslut liksom att hantera stress. Arbetsminnet ökar och även förmågan att behålla känslomässig balans vid svårigheter. Genom att rikta uppmärksamheten skapas och förstärks nya nervkretsar i hjärnan och gamla försvagas. Hjärnans formbarhet är enorm. Kraften ligger i fokus!


Hur går träningen till?

Mindfulness kan du träna på egen hand genom de självinstruerande program som vi har utvecklat. Denna kortkurs är på 2-4 veckor och du tränar 1-2 ggr per dag. Kursen hjälper dig att minska stress, öka fokus och att fylla på med energi. Du kan genomföra träningen med hjälp av din mobiltelefon, läsplatta eller dator.

Kursen hjälper dig att:

  • Minska din stress
  • Öka fokus
  • Få mer energi
  • Sova bättre
  • Öka ditt lugn


Träningsprogrammet innehåller:

  • Sju olika Mindfulnessövningar och du får råd om träningen ett par gånger per vecka via ljudfiler.
  • Vardagsövningar som hjälper dig att omsätta din formella träning till handling i vardagen.
  • Du kan under hela programmet följa din träning på din profilsida.


Vi rekommenderar att du skriver en dagbok och välja olika intentioner med träningen.

Forskning från Umeå universitet visar att det här webbaserade kortprogrammet i mindfulness kan reducera upplevd stress, dessutom med lika stora effekter som längre mindfulnessprogram.



Kursmentor:

Anneli Svensson är utbildad mindfulnessinstruktör via Mindfulnesscenter, ett av Sveriges ledande utbildningsföretag inom mindfulness, baserat på forskning och beprövad erfarenhet.


Kursupplägg


3 träffar x 1,5 tim (varannan vecka)


Träff 1: Tis 2 nov  kl. 17:00 - 18:30

Träff 2: Tis 16 nov kl. 17.00 - 18.30


Träff 3: Tis 30 nov kl. 17.00-18.30


E-kurs: Prova på mindfulness för fokus och energi (10 min övningar)


Max antal deltagare 12



Pris


1195 kr / deltagare

+ 313 kr för e-kursen Prova på mindfulness för fokus och energi.

Forskning visar att även kortvarig träning i mindfulness ger effekt:

  • ökar förmågan att fokusera
  • att fatta beslu
  • att hantera stress
  • arbetsminnet ökar
  • ökad förmåga att behålla känslomässig balans vid svårigheter. 

BOKA KURS

Ja